- Sekiranya anda mendaftar nombor telefon maxis anda, maka segala urusan jualan topup anda hantar kepada nombor server/gateway Maxis sahaja .Jika anda mendaftarkan nombor telefon celcom, hantar kepada nombor server Celcom dan jika nombor telefon Digi, hantar kepada server DiGi. Kepada yang guna Umobile, nombor server anda tidak ada (harap maaf).
Sebagai cth:
- Jika anda menggunakan nombor telefon maxis dan sekiranya ada pelanggan inginkan topup Celcom, DiGi, iTalk dan Umobile, tidak jadi masalah, anda boleh menghantar arahan SMS kepada nombor server anda iaitu gateway Maxis juga.
- Urusan Jualan Topup ini termasuk semakan baki, topup hp pelanggan dan sebagainya
- Untuk lebih jimat lagi, anda boleh activ10 / 8pax / Teman20 / FriendnFamily nombor server diatas , untuk mendapatkan penjimataan iaitu 1 sen setiap kali anda melakukan transaksi topup.
TRANSFER MODAL KEPADA RAKAN
Format SMS: TRANS.(id rakan).(jumlah).(pin)
Contah: TRANS.N000223.50.1234
Contah: TRANS.N000223.50.1234
TRANSAKSI BERGANDA
Format SMS: (kod produk1).(no pelanggan1);(kod produk2).(no pelanggan2);(kod produk3).(no pelanggan3).(pin)
Contoh: C5.0131234567;D10.0162345678;M20.012345678.1234
ADUAN
Format SMS: KOM.(no pelanggan).(tarikh).(pin)
Contoh: KOM.0131234567.12/4.1234
DAFTAR DOWNLINE
Format SMS: REG.NAMA.NO_TEL.1234
Contoh: REG.LUQMAN SYAHMI.0134640441.1234
*Format untuk Trial Master, Pra Master, Master sahaja
*Agen Biasa Yang ingin Menaja Sila SMS sini
*Agen Biasa Yang ingin Menaja Sila SMS sini
HANTAR KE SERVER:
CELCOM:013-9640643 @ 019-4524500
MAXIS: 017-9204042
DIGI: 010-9098520